Inspiration point

Bli med på lederkurs

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Marte Rostvåg Ulltveit-Moe i Naturvernforbundet har vært på studietur hos Naturfredningsforeningen i Danmark og laget et flunkende nytt lederkurs for Naturvernforbundet.

Kurset skal ikke handle om naturmangfoldloven, FNs klimarapport, energimeldinga eller rovdyrøkologi. I stedet skal kurset handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er at folk skal reise hjem med nye metoder og mye inspirasjon, uansett hvilke saker de jobber med i lokallaget sitt.

Målgruppa for kurset er aktive i lokallaget som for eksempel lokallagsledere, gruppeledere eller som kunne tenke seg å bli det.

Program og påmeldingsskjema finner du her.

Andre kommende kurs:

• I morgen tirsdag 7. oktober kl 16:00 kan du bli med på faglig tur langs Arnavassdraget. Her får du blant annet kunnskap om kartleggings- og innsamlingsmetoder for ulike organismegrupper brukt ved utredninger av naturmangfold, vannkvalitet og miljøtilstand knyttet til vassdrag. Les mer her.
  • Onsdag  5. november kl 13-16. Workshop i praktisering i naturmangfoldsloven med Heidi Sørensen (WWF) og HonorataGajda (Naturvernforbundet).  Les mer her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 13.10.2014

JulpåbryggenKjellJøranHansen

Et innholdsrikt 2014

22.12.2014 | Sist oppdatert: 21.05.2015

2014 har vært et innholdsrikt år. Frivillige og ansatte i Naturvernforbundet Hordaland har gjort en stor innsats for å sette klima og naturmangfold på dagsorden i året som har gått. Kontoret er julestengt, men vi er klar for ny innsats fra 5. januar.

100_aar_bergen-29

Takk til alle som gjorde 100 årsfeiringen uforglemmelig

26.11.2014 | Sist oppdatert: 02.12.2014

Naturvernforbundets 100 årsjubileum har blitt feiret over hele landet med alt fra byvandringer, bussturer, grillede elger, foredrag, kake til kongelig besøk i Bergen. Naturvernforbundet Hordaland vil takke alle som gjorde 100 årsfeiringen i Bergen til en uforglemmelig opplevelse.

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.