Inspiration point

Bli med på lederkurs

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Marte Rostvåg Ulltveit-Moe i Naturvernforbundet har vært på studietur hos Naturfredningsforeningen i Danmark og laget et flunkende nytt lederkurs for Naturvernforbundet.

Kurset skal ikke handle om naturmangfoldloven, FNs klimarapport, energimeldinga eller rovdyrøkologi. I stedet skal kurset handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er at folk skal reise hjem med nye metoder og mye inspirasjon, uansett hvilke saker de jobber med i lokallaget sitt.

Målgruppa for kurset er aktive i lokallaget som for eksempel lokallagsledere, gruppeledere eller som kunne tenke seg å bli det.

Program og påmeldingsskjema finner du her.

Andre kommende kurs:

• I morgen tirsdag 7. oktober kl 16:00 kan du bli med på faglig tur langs Arnavassdraget. Her får du blant annet kunnskap om kartleggings- og innsamlingsmetoder for ulike organismegrupper brukt ved utredninger av naturmangfold, vannkvalitet og miljøtilstand knyttet til vassdrag. Les mer her.
  • Onsdag  5. november kl 13-16. Workshop i praktisering i naturmangfoldsloven med Heidi Sørensen (WWF) og HonorataGajda (Naturvernforbundet).  Les mer her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 13.10.2014

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.