Inspiration point

Bli med på lederkurs

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Marte Rostvåg Ulltveit-Moe i Naturvernforbundet har vært på studietur hos Naturfredningsforeningen i Danmark og laget et flunkende nytt lederkurs for Naturvernforbundet.

Kurset skal ikke handle om naturmangfoldloven, FNs klimarapport, energimeldinga eller rovdyrøkologi. I stedet skal kurset handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er at folk skal reise hjem med nye metoder og mye inspirasjon, uansett hvilke saker de jobber med i lokallaget sitt.

Målgruppa for kurset er aktive i lokallaget som for eksempel lokallagsledere, gruppeledere eller som kunne tenke seg å bli det.

Program og påmeldingsskjema finner du her.

Andre kommende kurs:

• I morgen tirsdag 7. oktober kl 16:00 kan du bli med på faglig tur langs Arnavassdraget. Her får du blant annet kunnskap om kartleggings- og innsamlingsmetoder for ulike organismegrupper brukt ved utredninger av naturmangfold, vannkvalitet og miljøtilstand knyttet til vassdrag. Les mer her.
  • Onsdag  5. november kl 13-16. Workshop i praktisering i naturmangfoldsloven med Heidi Sørensen (WWF) og HonorataGajda (Naturvernforbundet).  Les mer her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 13.10.2014

Naturlig onsdag 5. mars 2014

Grønn hverdag for alle?

12.03.2014 | Sist oppdatert: 12.03.2014

Organisasjonen ”Grønn hverdag” hadde som formål å gjøre det enklere for folk flest å handle miljøvennlige i hverdagen. Dessverre gikk Grønn hverdag konkurs i vinter, men Framtiden i våre hender og Naturvernforbundet gikk sammen om å kjøpe konkursboet, for å sikre den grønne hverdagens fremtid. For å diskutere veien videre inviterte Naturvernforbundet Hordaland en statsviter, en samfunnspsykolog og vår nye samarbeidspartner, Framtiden i våre hender.

Miljøpris2013ordentligbilde

Fikk Miljøpris for Hordaland 2013

11.03.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Hordaland fylkeskommune gav Miljøpris for Hordaland 2013 til Naturvernforbundet Hordaland for arbeidet med nasjonalt anerkjente prosjekt som oljefri.no og prøvekjøre.no Prisen ble mottatt av fylkesleder Signe Sandberg og daglig leder Nils Tore Skogland.

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.