Inspiration point

Bli med på lederkurs

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Marte Rostvåg Ulltveit-Moe i Naturvernforbundet har vært på studietur hos Naturfredningsforeningen i Danmark og laget et flunkende nytt lederkurs for Naturvernforbundet.

Kurset skal ikke handle om naturmangfoldloven, FNs klimarapport, energimeldinga eller rovdyrøkologi. I stedet skal kurset handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er at folk skal reise hjem med nye metoder og mye inspirasjon, uansett hvilke saker de jobber med i lokallaget sitt.

Målgruppa for kurset er aktive i lokallaget som for eksempel lokallagsledere, gruppeledere eller som kunne tenke seg å bli det.

Program og påmeldingsskjema finner du her.

Andre kommende kurs:

• I morgen tirsdag 7. oktober kl 16:00 kan du bli med på faglig tur langs Arnavassdraget. Her får du blant annet kunnskap om kartleggings- og innsamlingsmetoder for ulike organismegrupper brukt ved utredninger av naturmangfold, vannkvalitet og miljøtilstand knyttet til vassdrag. Les mer her.
  • Onsdag  5. november kl 13-16. Workshop i praktisering i naturmangfoldsloven med Heidi Sørensen (WWF) og HonorataGajda (Naturvernforbundet).  Les mer her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 13.10.2014

Papirfabrikk konkurransen

11.10.2007:

Husker du hva du lærte på skolen den dagen klassen din fikk besøk av Papirfabrikken? For at bosset skal bli til noe nytt må det sorters rett. Da trenger vi hjelp fra deg. Få med deg familien på å sortere bosset hjemme. Send inn skjemaet så er klassen din med i trekningen av en helt egen Papirfabrikk!

Frivilligrommet

24.09.2007:

Naturvernforbundet i Hordaland kan tilby arbeidsrom med tilgang til data og internett for frivillige medlemmer i Naturvernforbundet.

Feil i NaturVest

07.09.2007:

Då resultata av Natur og Ungdom og Naturvernforbundet si valundersøking vart presentert i siste nummer av medlemsbladet vårt NaturVest, vart Magnar Lussand (SP) ved ein inkurie tillagt å støtta vidare fylkeskommunal finansiering av ruteutviklingsprosjekt på Flesland. Dette er ikkje riktig. Lussand ynskte ikkje å svara på spørsmålet. SP stemte for slik sponsing av forureing i sist periode. Naturvernforbundet Hordaland håpar at partiet vil endra meining om saka kjem opp på nytt, og ynskjer Hordaland Senterparti lukke til med innspurten av valkampen.