Lygra gjestegård

Bli med på Strategihelg

Har du lyst til å bli kjent med andre naturvernere? Vil være med å legge en slagplan for naturvern? Vil du gå på tur i naturskjønne Lygra? Ikke nøl med å melde deg på årets strategihelg 4. -6 april!

Naturvernforbundet inviterer aktive/tillitsvalgte i lokallag, faggrupper og fylkesstyret til strategihelg den 4-6. april. Strategiseminaret holdes i naturskjønne omgivelser ved Lygra Gjestegård. http://www.lygragjestegard.no/. Strategiseminaret er også åpent for nye som ønsker å bli aktive i Naturvernforbundet.

Pris: Kun 600 kr for helga inkl. mat. Ryktet sier at maten vil bli svært god.

Reise: Oppmøte er ved bussholdeplassen Bryggen A klokken 16.00, og vi tar samlet bussen ut til Lygra klokken 16.20.

Foreløpig program:

Fredag:

18.00 Middag.
19.30 Det grønne skiftet. Hvordan kan samfunnet bli bærekraftig?

Lørdag:

08.00 Frokost. 09:00 Nikki Hare: Sustainable psycology (video). Hva skal til for få flere med på laget? v/ Nils Tore Skogland.

Gruppearbeid: hvordan bruke denne metodikken i naturvernsarbeidet i 2014.

• Klima- og transport
  • Bygg og energi
  • Naturmangfold

12.00: Lunsj.

13.00: Vandring i kulturlandskap.

14:00: Gruppearbeid fortsetter. 16:00: Kommunikasjon og bruk av sosiale medier for å gjøre arbeidet vårt kjent v/Kristin Hildre Rørvik

19.00 Middag.

Søndag:

09.00 Frokost.

10.00 Hvordan bli bedre kjent med og ta bedre vare på naturen? Om Naturlige skolesekken, naturmangfoldsprosjekt og naturtyper avhengig av skjødsel v/ geograf og biolog Anette Gundersen.
12.00 Avreise til
Haukåsvassdraget for å høre mer om elvemuslingsprosjektet. Vi har invitert Håvard Bjordal fra Bergen kommune til å fortelle om dette arbeidet.

Påmelding og oppdatert informasjon på: https://www.deltager.no/strategihelg_lygra

NB! Har du tenkt deg på årsmøte med Høyden Naturstudenter på fredagskveld kan du ta bussen til Lygra lørdagsmorgen. Bussen går kl 0715 fra busstasjonen til Knarvik og deretter til Feste kai og så til Lygra lørdagsmorgen. Søk deg frem til riktig tid og sted her: https://www.skyss.no/nn-NO/Rutetider-og-kart1/Reiseplanleggar/?from=Bryggen+%5badresse%5d&to=Feste+(Lind%C3%A5s)&date=07.03.2014&time=11:33&lang=no#

Artikkelen ble sist oppdatert: 27.03.2014

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019 | Sist oppdatert: 14.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!