• Hordaland
Gabriel Fliflet

Gabriel Fliflet.

Gabriel Fliflet er ny leder i Naturvernforbundet Hordaland

Årsmøtet 17. mars 2018 fikk presentert en omfattende årsmelding for 2017 med alt arbeidet Naturvernforbundet Hordaland gjør for å redusere forurensing og forsøpling og bedre ta vare på naturen. Det ble vedtatt et betydelig arbeidsprogram for 2018, som skal gjennomføres av tillitsvalgte i styret, frivillige i faggrupper og ansatte gjennom ulike miljøprosjekter.

Fylkesstyret i Naturvernforbundet Hordaland for 2018 består av leder Gabriel Fliflet, styremedlemmene Tom Skauge, Sivert Straume, Bård S. Larsen, Knut Espelid, Raghild Gya, Ingvild Johnsen og Hallvard Birkeland. Tora Heggem, Martha Wilhelmine Revheim og Tina Sugunthi er varamedlemmer.

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.03.2018

Krisepakke for en ny tid

28.01.2009:

Den 26. januar lanserte Kristin Halvorsen fra talerstolen på Stortinget regjeringens tiltaksspakke som skal stimulere næringsliv og redde og skape arbeidsplasser som lider under den pågående internasjonale nedgangskonjekturen. Alt i alt kom pakken på 20 milliarder kroner, og hovedtyngden av pengene går til skatelette, bygg og samferdsel. Halvorsen snakket om tiden vi lever i som et vendepunkt, og krisen som en utfordring vi kan komme fra med ny kunnskap og kompetanse. Tiltakene for arbeid skal ha en klar grønn profil.

IKEA til departementet

28.08.2008:

Naturvernforbundet Hordaland mener at bystyrets grønne lys til IKEA sitt nye monsterbygg i Åsane utgjør et alvorlig brudd på rikspolitiske retningslinjer, regjeringens miljøpolitikk, regionale og lokale planer. Derfor ber NVH om at departementet omgjør vedtaket.

En knyttneve av en bok

21.04.2008:

"Natur har vi nok av" er fortsatt gjengs forestilling hos mange utbyggere, byråkrater og politikere. den splitter nye boka "Norsk natur - farvel?"dokumenterer en annen virkelighet.