• Hordaland
  • Gode grønne Bergen - inspirasjon til Bergens nye bystyre
Påtroppende ordfører Marte Mjøs Persen mottar Gode, Grønne Bergen

Påtroppende ordfører Marte Mjøs Persen mottar Gode, Grønne Bergen. Foto: Lars Hole

Gode grønne Bergen - inspirasjon til Bergens nye bystyre

På kvelden onsdag 28. oktober ble Marte Mjøs Persen valgt som Bergens nye ordfører de neste fire årene. Med seg inn i Det gamle rådhuset bar hun Naturvernforbundet Hordaland sin visjon for Bergen i 2030.

Onsdag 28. oktober kl 16:00 samlet 67 politikere seg i Det gamle rådhuset til første møte i Bergens nye bystyre. Med seg inn i møtelokalet hadde de "Gode grønne Bergen" - Naturvernforbundet Hordaland sin visjon for bærekraftig transport og arealplanlegging i Bergen i 2030.

"Den har jeg på nattbordet!"
"Den har jeg lest opp og ned i mente."
"Den har jeg jobbet inn i den nye byrådsplatformen."
"Den der ja - den liker jeg. Særlig delen om Bybanen på lynlinjer!"

Dette var noen av svarene vi fikk av politikerne som mottok visjonen, som er utarbeidet av Klima- og
transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland.

Fotograf: Lars Hole

F.v. Torsten Heitmann og Borgar Emanuelsen Bohlin deler ut "Gode grønne Bergen" til Bergens nye bystyre.

Vil du også engasjere deg?

Artikkelen ble sist oppdatert: 29.10.2015

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.