Ikkje bygg hus av regnskog

Foto: Regnskogfondet
Det finst ikkje akseptabelt regnskogtømmer å oppdriva, meiner Regnskogfondet og Naturvernforbundet i Hordaland. Arkitektane burde ha plikt til å gje oppdragsgjevarane sine gode miljøråd. Dei burde bruka norske treslag når dei byggjer, og ikkje bidra til å øydeleggja det som er att av regnskogen, meiner Naturvernforbundet.

Les saka i Hus og Hjem

Les oppfølgingssak i BT

Les a
rtikkel i Bergens Tidende 7.februar som utløyste saka i Hus og Hjem

Les tidligere sak om tropisk tømmer Les rapport om hagemøbler i tropisk trevirke

Naturlig onsdag: Gode grønne Bergen - visjon for 2030.

Gode grønne Bergen - visjon for 2030

24.09.2015 | Sist oppdatert: 16.10.2015

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken. Bergens politiske topprepresentanter møttes til debatt om Gode grønne Bergen da klima og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland inviterte til Naturlig onsdag 2. september 2015.

JulpåbryggenKjellJøranHansen

Et innholdsrikt 2014

22.12.2014 | Sist oppdatert: 21.05.2015

2014 har vært et innholdsrikt år. Frivillige og ansatte i Naturvernforbundet Hordaland har gjort en stor innsats for å sette klima og naturmangfold på dagsorden i året som har gått. Kontoret er julestengt, men vi er klar for ny innsats fra 5. januar.

100_aar_bergen-29

Takk til alle som gjorde 100 årsfeiringen uforglemmelig

26.11.2014 | Sist oppdatert: 02.12.2014

Naturvernforbundets 100 årsjubileum har blitt feiret over hele landet med alt fra byvandringer, bussturer, grillede elger, foredrag, kake til kongelig besøk i Bergen. Naturvernforbundet Hordaland vil takke alle som gjorde 100 årsfeiringen i Bergen til en uforglemmelig opplevelse.