Ikkje bygg hus av regnskog

Foto: Regnskogfondet
Det finst ikkje akseptabelt regnskogtømmer å oppdriva, meiner Regnskogfondet og Naturvernforbundet i Hordaland. Arkitektane burde ha plikt til å gje oppdragsgjevarane sine gode miljøråd. Dei burde bruka norske treslag når dei byggjer, og ikkje bidra til å øydeleggja det som er att av regnskogen, meiner Naturvernforbundet.

Les saka i Hus og Hjem

Les oppfølgingssak i BT

Les a
rtikkel i Bergens Tidende 7.februar som utløyste saka i Hus og Hjem

Les tidligere sak om tropisk tømmer Les rapport om hagemøbler i tropisk trevirke

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.