Ikkje bygg hus av regnskog

Foto: Regnskogfondet
Det finst ikkje akseptabelt regnskogtømmer å oppdriva, meiner Regnskogfondet og Naturvernforbundet i Hordaland. Arkitektane burde ha plikt til å gje oppdragsgjevarane sine gode miljøråd. Dei burde bruka norske treslag når dei byggjer, og ikkje bidra til å øydeleggja det som er att av regnskogen, meiner Naturvernforbundet.

Les saka i Hus og Hjem

Les oppfølgingssak i BT

Les a
rtikkel i Bergens Tidende 7.februar som utløyste saka i Hus og Hjem

Les tidligere sak om tropisk tømmer Les rapport om hagemøbler i tropisk trevirke

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.

Oddvar Skre ved Dalelva 30

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

25.03.2014 | Sist oppdatert: 25.03.2014

Oddvar Skre ble på årsmøte enstemmig vedtatt som æresmedlem i Naturvernforbundet Hordaland for utrettelig innsats i naturvernsarbeid gjennom mange år.

Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

24.03.2014 | Sist oppdatert: 24.03.2014

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.