• Hordaland
  • Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen
Utsikt over Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.

Tid: 26.03.2014 kl. 19:00-21:00

Sted: Det grønne loftet, Bryggen

På introduksjonsmøte lærer du om Norges eldste naturvernorganisasjon og hvordan du kan engasjere deg i Hordaland.

Du blir kjent med Naturvernforbundet i Hordaland og møter naturvernere som er engasjert i Klima og transportgruppen, Bygg og energigruppen, Naturstudentene, Naturmangfoldsgruppen og styret.

Ta kontakt på e-post hordaland@naturvernforbundet.no eller på tlf 55 30 06 60/64 (direkte) dersom du lurer på noe.

Vi trenger enda flere som engasjerer seg for et bedre miljø. Hjelp oss å dele introduksjonsmøte blant venner og kjente. Du finner Facebook-eventen her.

Slik finner du frem.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.03.2014

Naturlig onsdag 5. mars 2014

Grønn hverdag for alle?

12.03.2014 | Sist oppdatert: 12.03.2014

Organisasjonen ”Grønn hverdag” hadde som formål å gjøre det enklere for folk flest å handle miljøvennlige i hverdagen. Dessverre gikk Grønn hverdag konkurs i vinter, men Framtiden i våre hender og Naturvernforbundet gikk sammen om å kjøpe konkursboet, for å sikre den grønne hverdagens fremtid. For å diskutere veien videre inviterte Naturvernforbundet Hordaland en statsviter, en samfunnspsykolog og vår nye samarbeidspartner, Framtiden i våre hender.

Miljøpris2013ordentligbilde

Fikk Miljøpris for Hordaland 2013

11.03.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Hordaland fylkeskommune gav Miljøpris for Hordaland 2013 til Naturvernforbundet Hordaland for arbeidet med nasjonalt anerkjente prosjekt som oljefri.no og prøvekjøre.no Prisen ble mottatt av fylkesleder Signe Sandberg og daglig leder Nils Tore Skogland.

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.