• Hordaland
  • Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen
Utsikt over Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.

Tid: 26.03.2014 kl. 19:00-21:00

Sted: Det grønne loftet, Bryggen

På introduksjonsmøte lærer du om Norges eldste naturvernorganisasjon og hvordan du kan engasjere deg i Hordaland.

Du blir kjent med Naturvernforbundet i Hordaland og møter naturvernere som er engasjert i Klima og transportgruppen, Bygg og energigruppen, Naturstudentene, Naturmangfoldsgruppen og styret.

Ta kontakt på e-post hordaland@naturvernforbundet.no eller på tlf 55 30 06 60/64 (direkte) dersom du lurer på noe.

Vi trenger enda flere som engasjerer seg for et bedre miljø. Hjelp oss å dele introduksjonsmøte blant venner og kjente. Du finner Facebook-eventen her.

Slik finner du frem.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.03.2014

Krisepakke for en ny tid

28.01.2009:

Den 26. januar lanserte Kristin Halvorsen fra talerstolen på Stortinget regjeringens tiltaksspakke som skal stimulere næringsliv og redde og skape arbeidsplasser som lider under den pågående internasjonale nedgangskonjekturen. Alt i alt kom pakken på 20 milliarder kroner, og hovedtyngden av pengene går til skatelette, bygg og samferdsel. Halvorsen snakket om tiden vi lever i som et vendepunkt, og krisen som en utfordring vi kan komme fra med ny kunnskap og kompetanse. Tiltakene for arbeid skal ha en klar grønn profil.

IKEA til departementet

28.08.2008:

Naturvernforbundet Hordaland mener at bystyrets grønne lys til IKEA sitt nye monsterbygg i Åsane utgjør et alvorlig brudd på rikspolitiske retningslinjer, regjeringens miljøpolitikk, regionale og lokale planer. Derfor ber NVH om at departementet omgjør vedtaket.

En knyttneve av en bok

21.04.2008:

"Natur har vi nok av" er fortsatt gjengs forestilling hos mange utbyggere, byråkrater og politikere. den splitter nye boka "Norsk natur - farvel?"dokumenterer en annen virkelighet.