Klimapolitikk i Askøy Kommune

Undersøkelsen lover godt for Follesmarka
I følge Naturvernforbundet sin undersøkelse, er det stor enighet om blant annet"markagrense", resirkulering og andre miljøtiltak blant de politiske partiene på Askøy.
Undersøkelsen la opp til at partiene skulle svare enten enig, uening, eller «Har ikke tatt stilling» på en rekke miljøpolitiske spørsmål. Konklusjonen er at partiene SV, KRF, AP og Venstre kommer best ut, mens det det er langt ned til partiene Høyre og FRP.

I følge undersøkelsen kommer det frem at det er full enighet om et bedre resirkuleringsystem og en styrking av kollektivtilbudet på Askøy. Det lover også godt for Follesemarka og kanskje og Tveitaskogen at det er stor politisk enighet om ei "markagrense". De rødgrønne partiene AP, KRF, SV og Venstre sier tydelig at dette er noe de vil arbeide for. Uventet er det kanskje at de også får støtte fra FRP, mens bare Høyre, Demokratene og Kystpartiet var mot.

På den andre siden er stort sett alle partiene mot bruk av veiprising/rushtidsavgift som ett miljøtiltak, noe som står i sterk kontrast til Naturvernforbundets holdning. Naturvernforbundet Askøy vil følge praktisk politikk i kommende periode, og vil bruke materialet fra undersøkelsen til å minne partiene om hva de ”sa” før valget høsten 2007.

Hele undersøkelsen kan leses på

JulpåbryggenKjellJøranHansen

Et innholdsrikt 2014

22.12.2014 | Sist oppdatert: 21.05.2015

2014 har vært et innholdsrikt år. Frivillige og ansatte i Naturvernforbundet Hordaland har gjort en stor innsats for å sette klima og naturmangfold på dagsorden i året som har gått. Kontoret er julestengt, men vi er klar for ny innsats fra 5. januar.

100_aar_bergen-29

Takk til alle som gjorde 100 årsfeiringen uforglemmelig

26.11.2014 | Sist oppdatert: 02.12.2014

Naturvernforbundets 100 årsjubileum har blitt feiret over hele landet med alt fra byvandringer, bussturer, grillede elger, foredrag, kake til kongelig besøk i Bergen. Naturvernforbundet Hordaland vil takke alle som gjorde 100 årsfeiringen i Bergen til en uforglemmelig opplevelse.

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.