• Hordaland

Miljøagentene var en suksess på akvariet!

Miljøagentene var på plass da Akvariet inviterte til nattevandring blant dyrene på eksotisk avdeling. "Krokodillene var skumle i mørket" sier Martha
Akvariet i samarbeid med Forskningsdagene i Bergen inviterte til nattevandring fredag 28. september.

Det ble en kjempe suksess og akvariets ansatte meldte om besøkstall langt over det som var forventet. Det var lagt opp til filmvisning, demonstrasjon av fiskesløying, mating av pingvinene og ikke minst vandring i mørket blant dyrene på eksotisk avdeling. Barna var stumme av beundring der Tigerkobraen slynget seg oppover plantene, delvis skjult av mørket.

Miljøagentene stilte mannsterke og informerte både barn og voksne om organisasjonen.
miljoagentene@naturvern.no

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.