• Hordaland

Miljøagentene var en suksess på akvariet!

Miljøagentene var på plass da Akvariet inviterte til nattevandring blant dyrene på eksotisk avdeling. "Krokodillene var skumle i mørket" sier Martha
Akvariet i samarbeid med Forskningsdagene i Bergen inviterte til nattevandring fredag 28. september.

Det ble en kjempe suksess og akvariets ansatte meldte om besøkstall langt over det som var forventet. Det var lagt opp til filmvisning, demonstrasjon av fiskesløying, mating av pingvinene og ikke minst vandring i mørket blant dyrene på eksotisk avdeling. Barna var stumme av beundring der Tigerkobraen slynget seg oppover plantene, delvis skjult av mørket.

Miljøagentene stilte mannsterke og informerte både barn og voksne om organisasjonen.
miljoagentene@naturvern.no

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.

Oddvar Skre ved Dalelva 30

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

25.03.2014 | Sist oppdatert: 25.03.2014

Oddvar Skre ble på årsmøte enstemmig vedtatt som æresmedlem i Naturvernforbundet Hordaland for utrettelig innsats i naturvernsarbeid gjennom mange år.

Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

24.03.2014 | Sist oppdatert: 24.03.2014

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.