• Hordaland

Miljøagentene var en suksess på akvariet!

Miljøagentene var på plass da Akvariet inviterte til nattevandring blant dyrene på eksotisk avdeling. "Krokodillene var skumle i mørket" sier Martha
Akvariet i samarbeid med Forskningsdagene i Bergen inviterte til nattevandring fredag 28. september.

Det ble en kjempe suksess og akvariets ansatte meldte om besøkstall langt over det som var forventet. Det var lagt opp til filmvisning, demonstrasjon av fiskesløying, mating av pingvinene og ikke minst vandring i mørket blant dyrene på eksotisk avdeling. Barna var stumme av beundring der Tigerkobraen slynget seg oppover plantene, delvis skjult av mørket.

Miljøagentene stilte mannsterke og informerte både barn og voksne om organisasjonen.
miljoagentene@naturvern.no

Lygragjestegård

Bli med på Strategihelg

24.03.2014 | Sist oppdatert: 27.03.2014

Har du lyst til å bli kjent med andre naturvernere? Vil være med å legge en slagplan for naturvern? Vil du gå på tur i naturskjønne Lygra? Ikke nøl med å melde deg på årets strategihelg 4. -6 april!

Naturlig onsdag 5. mars 2014

Grønn hverdag for alle?

12.03.2014 | Sist oppdatert: 12.03.2014

Organisasjonen ”Grønn hverdag” hadde som formål å gjøre det enklere for folk flest å handle miljøvennlige i hverdagen. Dessverre gikk Grønn hverdag konkurs i vinter, men Framtiden i våre hender og Naturvernforbundet gikk sammen om å kjøpe konkursboet, for å sikre den grønne hverdagens fremtid. For å diskutere veien videre inviterte Naturvernforbundet Hordaland en statsviter, en samfunnspsykolog og vår nye samarbeidspartner, Framtiden i våre hender.

Miljøpris2013ordentligbilde

Fikk Miljøpris for Hordaland 2013

11.03.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Hordaland fylkeskommune gav Miljøpris for Hordaland 2013 til Naturvernforbundet Hordaland for arbeidet med nasjonalt anerkjente prosjekt som oljefri.no og prøvekjøre.no Prisen ble mottatt av fylkesleder Signe Sandberg og daglig leder Nils Tore Skogland.