Miljøvernveteraner hedret

Under Naturvernforbundet Hordaland sitt årmøte i Bergen lørdag 12.03.2005 ble Birger Refsdal, Aksel Foyen og Eva Fidjestøl utnevnt til æresmedlemmer.
Pressemelding fra Naturvernforbundet Hordaland 14. mars 2005
Naturvernforbundet Hordaland hedrer sine kjemper
Foyen og Refsdal får utnevnelsen for sitt betydelige arbeid for å frede Stølsheimen fra 60-tallet og utover. Fidjestøl får utmerkelsen for sitt arbeid mot utslippene fra Sellafieldanlegget.
  • Det er tre kjemper i historien til natur- og miljøarbeidet i Hordaland som nå utnevnes til æresmedlemmer. Dagens aktive i Naturvernforbundet Hordaland er stolte over å bære videre arven fra det viktige arbeidet disse tre og mange andre har lagt ned, sier nyvalgt leder i Naturvernforbundet Hordaland, Hilde Kalleklev.

Naturvernforbundet Hordaland har av ulike grunner ikke utnevnt æresmedlemmer de siste ti årene. Dette er noe Kalleklev nå håper å kunne endre på.

• Vi har svært mange medlemmer i våre rekker som siden organisasjonens opprettelse i 1918 har gjort et uvurderlig stykke arbeid for organisasjonen, det er en stor ære for dagens styre å få gjøre ære på disse, avslutter Kalleklev.

Hilde Kalleklev ble valgt som ny leder i organisasjonen etter Tom Sverre Tomren. Samtidig ble Sigbjørn Grønås, Gro Fyllingsnes og Trine Moland valgt inn som nye styremedlemmer.

For mer informasjon, kontakt

Hilde Kalleklev, leder i Naturvernforbundet Hordaland på 958 31 618

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019 | Sist oppdatert: 14.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!