Miljøvernveteraner hedret

Under Naturvernforbundet Hordaland sitt årmøte i Bergen lørdag 12.03.2005 ble Birger Refsdal, Aksel Foyen og Eva Fidjestøl utnevnt til æresmedlemmer.
Pressemelding fra Naturvernforbundet Hordaland 14. mars 2005
Naturvernforbundet Hordaland hedrer sine kjemper
Foyen og Refsdal får utnevnelsen for sitt betydelige arbeid for å frede Stølsheimen fra 60-tallet og utover. Fidjestøl får utmerkelsen for sitt arbeid mot utslippene fra Sellafieldanlegget.
  • Det er tre kjemper i historien til natur- og miljøarbeidet i Hordaland som nå utnevnes til æresmedlemmer. Dagens aktive i Naturvernforbundet Hordaland er stolte over å bære videre arven fra det viktige arbeidet disse tre og mange andre har lagt ned, sier nyvalgt leder i Naturvernforbundet Hordaland, Hilde Kalleklev.

Naturvernforbundet Hordaland har av ulike grunner ikke utnevnt æresmedlemmer de siste ti årene. Dette er noe Kalleklev nå håper å kunne endre på.

• Vi har svært mange medlemmer i våre rekker som siden organisasjonens opprettelse i 1918 har gjort et uvurderlig stykke arbeid for organisasjonen, det er en stor ære for dagens styre å få gjøre ære på disse, avslutter Kalleklev.

Hilde Kalleklev ble valgt som ny leder i organisasjonen etter Tom Sverre Tomren. Samtidig ble Sigbjørn Grønås, Gro Fyllingsnes og Trine Moland valgt inn som nye styremedlemmer.

For mer informasjon, kontakt

Hilde Kalleklev, leder i Naturvernforbundet Hordaland på 958 31 618

Naturlig onsdag: Gode grønne Bergen - visjon for 2030.

Gode grønne Bergen - visjon for 2030

24.09.2015 | Sist oppdatert: 16.10.2015

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken. Bergens politiske topprepresentanter møttes til debatt om Gode grønne Bergen da klima og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland inviterte til Naturlig onsdag 2. september 2015.

JulpåbryggenKjellJøranHansen

Et innholdsrikt 2014

22.12.2014 | Sist oppdatert: 21.05.2015

2014 har vært et innholdsrikt år. Frivillige og ansatte i Naturvernforbundet Hordaland har gjort en stor innsats for å sette klima og naturmangfold på dagsorden i året som har gått. Kontoret er julestengt, men vi er klar for ny innsats fra 5. januar.

100_aar_bergen-29

Takk til alle som gjorde 100 årsfeiringen uforglemmelig

26.11.2014 | Sist oppdatert: 02.12.2014

Naturvernforbundets 100 årsjubileum har blitt feiret over hele landet med alt fra byvandringer, bussturer, grillede elger, foredrag, kake til kongelig besøk i Bergen. Naturvernforbundet Hordaland vil takke alle som gjorde 100 årsfeiringen i Bergen til en uforglemmelig opplevelse.