Miljøvernveteraner hedret

Under Naturvernforbundet Hordaland sitt årmøte i Bergen lørdag 12.03.2005 ble Birger Refsdal, Aksel Foyen og Eva Fidjestøl utnevnt til æresmedlemmer.
Pressemelding fra Naturvernforbundet Hordaland 14. mars 2005
Naturvernforbundet Hordaland hedrer sine kjemper
Foyen og Refsdal får utnevnelsen for sitt betydelige arbeid for å frede Stølsheimen fra 60-tallet og utover. Fidjestøl får utmerkelsen for sitt arbeid mot utslippene fra Sellafieldanlegget.
  • Det er tre kjemper i historien til natur- og miljøarbeidet i Hordaland som nå utnevnes til æresmedlemmer. Dagens aktive i Naturvernforbundet Hordaland er stolte over å bære videre arven fra det viktige arbeidet disse tre og mange andre har lagt ned, sier nyvalgt leder i Naturvernforbundet Hordaland, Hilde Kalleklev.

Naturvernforbundet Hordaland har av ulike grunner ikke utnevnt æresmedlemmer de siste ti årene. Dette er noe Kalleklev nå håper å kunne endre på.

• Vi har svært mange medlemmer i våre rekker som siden organisasjonens opprettelse i 1918 har gjort et uvurderlig stykke arbeid for organisasjonen, det er en stor ære for dagens styre å få gjøre ære på disse, avslutter Kalleklev.

Hilde Kalleklev ble valgt som ny leder i organisasjonen etter Tom Sverre Tomren. Samtidig ble Sigbjørn Grønås, Gro Fyllingsnes og Trine Moland valgt inn som nye styremedlemmer.

For mer informasjon, kontakt

Hilde Kalleklev, leder i Naturvernforbundet Hordaland på 958 31 618

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.

Oddvar Skre ved Dalelva 30

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

25.03.2014 | Sist oppdatert: 25.03.2014

Oddvar Skre ble på årsmøte enstemmig vedtatt som æresmedlem i Naturvernforbundet Hordaland for utrettelig innsats i naturvernsarbeid gjennom mange år.

Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

24.03.2014 | Sist oppdatert: 24.03.2014

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.