Miljøvernveteraner hedret

Under Naturvernforbundet Hordaland sitt årmøte i Bergen lørdag 12.03.2005 ble Birger Refsdal, Aksel Foyen og Eva Fidjestøl utnevnt til æresmedlemmer.
Pressemelding fra Naturvernforbundet Hordaland 14. mars 2005
Naturvernforbundet Hordaland hedrer sine kjemper
Foyen og Refsdal får utnevnelsen for sitt betydelige arbeid for å frede Stølsheimen fra 60-tallet og utover. Fidjestøl får utmerkelsen for sitt arbeid mot utslippene fra Sellafieldanlegget.
  • Det er tre kjemper i historien til natur- og miljøarbeidet i Hordaland som nå utnevnes til æresmedlemmer. Dagens aktive i Naturvernforbundet Hordaland er stolte over å bære videre arven fra det viktige arbeidet disse tre og mange andre har lagt ned, sier nyvalgt leder i Naturvernforbundet Hordaland, Hilde Kalleklev.

Naturvernforbundet Hordaland har av ulike grunner ikke utnevnt æresmedlemmer de siste ti årene. Dette er noe Kalleklev nå håper å kunne endre på.

• Vi har svært mange medlemmer i våre rekker som siden organisasjonens opprettelse i 1918 har gjort et uvurderlig stykke arbeid for organisasjonen, det er en stor ære for dagens styre å få gjøre ære på disse, avslutter Kalleklev.

Hilde Kalleklev ble valgt som ny leder i organisasjonen etter Tom Sverre Tomren. Samtidig ble Sigbjørn Grønås, Gro Fyllingsnes og Trine Moland valgt inn som nye styremedlemmer.

For mer informasjon, kontakt

Hilde Kalleklev, leder i Naturvernforbundet Hordaland på 958 31 618

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.