Naturvernforbundet gir miljøpris til Rieber Eiendom

Ingar Flatlandsmo og Bjart Nygaard Foto: Alexander Hovland
Eiendomsutviklerne mottar miljøprisen for 2008, som ble del ut under Naturvernforbundet Hordaland sin årsmøtetmiddag lørdag, for sin strategiske tilrettelegging for jobbsykling.

Administrerende direktør Bjart Nygaard mottok prisen på vegne av selskapet. I begrunnelsen legger styret i Naturvernforbundet Hordaland vekt på at bedre tilrettelegning for sykling bidrar til reduksjon i biltrafikken og klimagassutslippene. På Marineholmen i Bergen vil det blant annet skapes 300 parkeringsplasser for sykler med garderobe. Dette vil bidrar til at flere lar bilen stå og sykler til jobb. Dermed reduseres biltrafikken, bilkøene og klimagassutslippene.

- Rieber Eiendoms fremtidsrettede grep viser vei for byens næringsbyggeiere og politikere. Naturvernforbundet Hordaland takker Rieber Eiendom for innsatsen, og håper at flere næringsbyggeiere vil følge deres eksempel, sier avtroppende leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!