• Hordaland

Naturvernforbundet gir miljøpris til Rieber Eiendom

Ingar Flatlandsmo og Bjart Nygaard Foto: Alexander Hovland
Eiendomsutviklerne mottar miljøprisen for 2008, som ble del ut under Naturvernforbundet Hordaland sin årsmøtetmiddag lørdag, for sin strategiske tilrettelegging for jobbsykling.

Administrerende direktør Bjart Nygaard mottok prisen på vegne av selskapet. I begrunnelsen legger styret i Naturvernforbundet Hordaland vekt på at bedre tilrettelegning for sykling bidrar til reduksjon i biltrafikken og klimagassutslippene. På Marineholmen i Bergen vil det blant annet skapes 300 parkeringsplasser for sykler med garderobe. Dette vil bidrar til at flere lar bilen stå og sykler til jobb. Dermed reduseres biltrafikken, bilkøene og klimagassutslippene.

- Rieber Eiendoms fremtidsrettede grep viser vei for byens næringsbyggeiere og politikere. Naturvernforbundet Hordaland takker Rieber Eiendom for innsatsen, og håper at flere næringsbyggeiere vil følge deres eksempel, sier avtroppende leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.