• Hordaland

Naturvernforbundet gir miljøpris til Rieber Eiendom

Ingar Flatlandsmo og Bjart Nygaard Foto: Alexander Hovland
Eiendomsutviklerne mottar miljøprisen for 2008, som ble del ut under Naturvernforbundet Hordaland sin årsmøtetmiddag lørdag, for sin strategiske tilrettelegging for jobbsykling.

Administrerende direktør Bjart Nygaard mottok prisen på vegne av selskapet. I begrunnelsen legger styret i Naturvernforbundet Hordaland vekt på at bedre tilrettelegning for sykling bidrar til reduksjon i biltrafikken og klimagassutslippene. På Marineholmen i Bergen vil det blant annet skapes 300 parkeringsplasser for sykler med garderobe. Dette vil bidrar til at flere lar bilen stå og sykler til jobb. Dermed reduseres biltrafikken, bilkøene og klimagassutslippene.

- Rieber Eiendoms fremtidsrettede grep viser vei for byens næringsbyggeiere og politikere. Naturvernforbundet Hordaland takker Rieber Eiendom for innsatsen, og håper at flere næringsbyggeiere vil følge deres eksempel, sier avtroppende leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

Bybanen_og_Telegrafen
Bergens Tidende og Naturvernforbudet presenterer:

Bør bilister betale Bybanen?

Naturvernforbundet i Bergen arrangerer valgdebatt mandag 5. september kl 18.00 på Scandic Hotell. Vi ønsker å skape en annerledes og mer konstruktiv samferdselsdebatt.