• Hordaland

Naturvernforbundet gir miljøpris til Rieber Eiendom

Ingar Flatlandsmo og Bjart Nygaard Foto: Alexander Hovland
Eiendomsutviklerne mottar miljøprisen for 2008, som ble del ut under Naturvernforbundet Hordaland sin årsmøtetmiddag lørdag, for sin strategiske tilrettelegging for jobbsykling.

Administrerende direktør Bjart Nygaard mottok prisen på vegne av selskapet. I begrunnelsen legger styret i Naturvernforbundet Hordaland vekt på at bedre tilrettelegning for sykling bidrar til reduksjon i biltrafikken og klimagassutslippene. På Marineholmen i Bergen vil det blant annet skapes 300 parkeringsplasser for sykler med garderobe. Dette vil bidrar til at flere lar bilen stå og sykler til jobb. Dermed reduseres biltrafikken, bilkøene og klimagassutslippene.

- Rieber Eiendoms fremtidsrettede grep viser vei for byens næringsbyggeiere og politikere. Naturvernforbundet Hordaland takker Rieber Eiendom for innsatsen, og håper at flere næringsbyggeiere vil følge deres eksempel, sier avtroppende leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

Oystesevassdraget-reddet

Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

28.08.2017 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.