• Hordaland

Naturvernforbundet gir miljøpris til Rieber Eiendom

Ingar Flatlandsmo og Bjart Nygaard Foto: Alexander Hovland
Eiendomsutviklerne mottar miljøprisen for 2008, som ble del ut under Naturvernforbundet Hordaland sin årsmøtetmiddag lørdag, for sin strategiske tilrettelegging for jobbsykling.

Administrerende direktør Bjart Nygaard mottok prisen på vegne av selskapet. I begrunnelsen legger styret i Naturvernforbundet Hordaland vekt på at bedre tilrettelegning for sykling bidrar til reduksjon i biltrafikken og klimagassutslippene. På Marineholmen i Bergen vil det blant annet skapes 300 parkeringsplasser for sykler med garderobe. Dette vil bidrar til at flere lar bilen stå og sykler til jobb. Dermed reduseres biltrafikken, bilkøene og klimagassutslippene.

- Rieber Eiendoms fremtidsrettede grep viser vei for byens næringsbyggeiere og politikere. Naturvernforbundet Hordaland takker Rieber Eiendom for innsatsen, og håper at flere næringsbyggeiere vil følge deres eksempel, sier avtroppende leder i Naturvernforbundet Hordaland, Ingar Flatlandsmo.

Sotrasambandet(1)

Reagerer på tung veisatsing

26.11.2015 | Sist oppdatert: 14.03.2016

Naturvernforbundet Hordaland reagerer på at reguleringsplanen for Sotrasambandet legger opp til en tredobling i veikapasiteten i området. Les uttalelsen her.

Stemmegivning på landsmøte i Naturvernforbundet i Bergen 2009

Les om Karbonavgift til fordeling (KAF) her

06.11.2015 | Sist oppdatert: 14.03.2016

Naturvernforbundet Hordalands forslag til uttalelse om KAF diskuteres denne helgen på landsmøtet i Naturvernforbundet 2015. Les uttalelsen og andre artikler om ordningen her.

Naturlig onsdag: Gode grønne Bergen - visjon for 2030.

Gode grønne Bergen - visjon for 2030

24.09.2015 | Sist oppdatert: 16.10.2015

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken. Bergens politiske topprepresentanter møttes til debatt om Gode grønne Bergen da klima og transportgruppen i Naturvernforbundet Hordaland inviterte til Naturlig onsdag 2. september 2015.