Papirfabrikk konkurransen

Husker du hva du lærte på skolen den dagen klassen din fikk besøk av Papirfabrikken? For at bosset skal bli til noe nytt må det sorters rett. Da trenger vi hjelp fra deg. Få med deg familien på å sortere bosset hjemme. Send inn skjemaet så er klassen din med i trekningen av en helt egen Papirfabrikk!

Lygragjestegård

Bli med på Strategihelg

24.03.2014 | Sist oppdatert: 27.03.2014

Har du lyst til å bli kjent med andre naturvernere? Vil være med å legge en slagplan for naturvern? Vil du gå på tur i naturskjønne Lygra? Ikke nøl med å melde deg på årets strategihelg 4. -6 april!

Naturlig onsdag 5. mars 2014

Grønn hverdag for alle?

12.03.2014 | Sist oppdatert: 12.03.2014

Organisasjonen ”Grønn hverdag” hadde som formål å gjøre det enklere for folk flest å handle miljøvennlige i hverdagen. Dessverre gikk Grønn hverdag konkurs i vinter, men Framtiden i våre hender og Naturvernforbundet gikk sammen om å kjøpe konkursboet, for å sikre den grønne hverdagens fremtid. For å diskutere veien videre inviterte Naturvernforbundet Hordaland en statsviter, en samfunnspsykolog og vår nye samarbeidspartner, Framtiden i våre hender.

Miljøpris2013ordentligbilde

Fikk Miljøpris for Hordaland 2013

11.03.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Hordaland fylkeskommune gav Miljøpris for Hordaland 2013 til Naturvernforbundet Hordaland for arbeidet med nasjonalt anerkjente prosjekt som oljefri.no og prøvekjøre.no Prisen ble mottatt av fylkesleder Signe Sandberg og daglig leder Nils Tore Skogland.