Redd klimaet nå!

"Redd klimaet nå" skriver politisk rådgiver for byråd for byutvikling i Bergen kommune, Filip Rygg i et opprop til regjeringen. Han stiller krav om utfasing av olje- og gassvirksomhet, bygging av høyhastighetsbaner og innføring av et grønt skatte- og avgiftssystem.
Til: Regjeringen

Verden står overfor enorme klimautfordringer som må løses nå. Norge har alle muligheter til å gå foran. Regjeringen og det politiske miljø viser dessverre liten vilje til å ta de drastiske grepene som må til for å få resultater. Eksempler på tiltak kan være utfasing av olje- og gassvirksomhet, bygging av høyhastighetsbaner og innføring av et grønt skatte- og avgiftssystem.

Dette oppropet handler om at Norge skal gjøre det vi kan for å redde klimaet. Det har vært nok festtaler, nok skrytelister og nok kritikk av alle andre. Norge må ta grep.

Les mer: http://opprop.no/opprop.php?id=klima

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019 | Sist oppdatert: 14.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!