• Hordaland
  • Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland
Synnøve Kvamme på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme snakker om viktigheten av et helhetlig naturvernsarbeid på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget for 2014.

Et ressursterkt og engasjert styre tar over

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun ble valgt som ny leder på  årsmøte lørdag 22. mars 2014. Synnøve har vært miljøengasjert siden hun var 14 år, og er til tross for hennes unge alder en svært kapabel leder.

Synnøve Kvamme er mest kjent for hennes innsats for å verne naturområder i Hardanger mot "monstermastene" som leder av Hardangeraksjonen. Hun har også et brennende engasjement for klimasaken. Med seg i styret har hun fått alt fra miljøengasjerte jurister og ingeniører til spissformulerte psykologer og musikere, for ikke å snakke om biologene og geologene. Styresidene vil bli oppdatert i løpet av uken.

Vi ser med glede på tiden med Signe Sandberg som leder

Synnøve Kvamme tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget. Signe Sandberg har gjort en utrettelig innsats og har styrt Naturvernforbundet Hordaland i en tid der fylkeslaget har opplevd økt aktivitetsnivå både blant frivillige og aktive. Vi er glade for at hun fortsetter som frivillig i Naturvernforbundet Hordaland. Hun er en ressurs i arbeidet for et bedre miljø.

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

Oddvar Skre ble på lørdag utpekt som æresmedlem etter å ha jobbet utrettelig for naturvern i mer enn 40 år. Vi vil takke ham for en enestående innsats i alle disse årene. Han har heller ikke tenkt til å gi seg med det første, og vi er svært glade for å fortsatt ha hans kompetanse og engasjement i Naturvernforbundet Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.