• Hordaland
  • Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland
Synnøve Kvamme på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme snakker om viktigheten av et helhetlig naturvernsarbeid på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget for 2014.

Et ressursterkt og engasjert styre tar over

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun ble valgt som ny leder på  årsmøte lørdag 22. mars 2014. Synnøve har vært miljøengasjert siden hun var 14 år, og er til tross for hennes unge alder en svært kapabel leder.

Synnøve Kvamme er mest kjent for hennes innsats for å verne naturområder i Hardanger mot "monstermastene" som leder av Hardangeraksjonen. Hun har også et brennende engasjement for klimasaken. Med seg i styret har hun fått alt fra miljøengasjerte jurister og ingeniører til spissformulerte psykologer og musikere, for ikke å snakke om biologene og geologene. Styresidene vil bli oppdatert i løpet av uken.

Vi ser med glede på tiden med Signe Sandberg som leder

Synnøve Kvamme tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget. Signe Sandberg har gjort en utrettelig innsats og har styrt Naturvernforbundet Hordaland i en tid der fylkeslaget har opplevd økt aktivitetsnivå både blant frivillige og aktive. Vi er glade for at hun fortsetter som frivillig i Naturvernforbundet Hordaland. Hun er en ressurs i arbeidet for et bedre miljø.

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

Oddvar Skre ble på lørdag utpekt som æresmedlem etter å ha jobbet utrettelig for naturvern i mer enn 40 år. Vi vil takke ham for en enestående innsats i alle disse årene. Han har heller ikke tenkt til å gi seg med det første, og vi er svært glade for å fortsatt ha hans kompetanse og engasjement i Naturvernforbundet Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.