• Hordaland
  • Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland
Synnøve Kvamme på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme snakker om viktigheten av et helhetlig naturvernsarbeid på Naturvernforbundets 100 årsdag.

Synnøve Kvamme valgt til ny leder i Naturvernforbundet Hordaland

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget for 2014.

Et ressursterkt og engasjert styre tar over

Det er med glede vi ønsker Synnøve Kvamme velkommen som ny leder i Naturvernforbundet Hordaland. Hun ble valgt som ny leder på  årsmøte lørdag 22. mars 2014. Synnøve har vært miljøengasjert siden hun var 14 år, og er til tross for hennes unge alder en svært kapabel leder.

Synnøve Kvamme er mest kjent for hennes innsats for å verne naturområder i Hardanger mot "monstermastene" som leder av Hardangeraksjonen. Hun har også et brennende engasjement for klimasaken. Med seg i styret har hun fått alt fra miljøengasjerte jurister og ingeniører til spissformulerte psykologer og musikere, for ikke å snakke om biologene og geologene. Styresidene vil bli oppdatert i løpet av uken.

Vi ser med glede på tiden med Signe Sandberg som leder

Synnøve Kvamme tar over etter Signe Sandberg som styreleder i fylkeslaget. Signe Sandberg har gjort en utrettelig innsats og har styrt Naturvernforbundet Hordaland i en tid der fylkeslaget har opplevd økt aktivitetsnivå både blant frivillige og aktive. Vi er glade for at hun fortsetter som frivillig i Naturvernforbundet Hordaland. Hun er en ressurs i arbeidet for et bedre miljø.

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

Oddvar Skre ble på lørdag utpekt som æresmedlem etter å ha jobbet utrettelig for naturvern i mer enn 40 år. Vi vil takke ham for en enestående innsats i alle disse årene. Han har heller ikke tenkt til å gi seg med det første, og vi er svært glade for å fortsatt ha hans kompetanse og engasjement i Naturvernforbundet Hordaland.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.06.2018

Papirfabrikk konkurransen

11.10.2007:

Husker du hva du lærte på skolen den dagen klassen din fikk besøk av Papirfabrikken? For at bosset skal bli til noe nytt må det sorters rett. Da trenger vi hjelp fra deg. Få med deg familien på å sortere bosset hjemme. Send inn skjemaet så er klassen din med i trekningen av en helt egen Papirfabrikk!

Frivilligrommet

24.09.2007:

Naturvernforbundet i Hordaland kan tilby arbeidsrom med tilgang til data og internett for frivillige medlemmer i Naturvernforbundet.