• Hordaland

Trenering av kystsoneplanen for Bergen

Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Etter den tid har man ikke hørt noe til planen som er sårt etterlengtet i en kommune preget av slepphendte dispensasjonsutdelinger i strandsonen.Les leserinnlegg i BT

Byråd Lisbeth Iversen
Postboks 7700 5020 Bergen

Bergen, 23. februar 2005

Forespørsel om kystsoneplanen
Naturvernforbundet er gjort kjent med at Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Denne har etter det vi erfarer ikke vært til politisk behandling så langt.

Naturvernforbundet Hordaland (NVH) vil med dette etterlyse en oppfølging av denne planen, slik at Bergen skal kunne ta sin del av jobben med å bevare de siste restene av kystsonen.

I tillegg til ambisiøse målsetninger etterlyser NVH konkrete og forpliktende tiltak som kan bidra til å ta vare på kystsonen i Bergen.

Vi håper på positiv tilbakemelding på denne forespørsel.

Med vennlig hilsen NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

(Sign.)
Tom Sverre Tomren John Martin Jacobsen Styreleder Daglig leder

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014 | Sist oppdatert: 31.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.

Inspiration point

Bli med på lederkurs

06.10.2014 | Sist oppdatert: 13.10.2014

Vil du lære deg kunsten å lede frivillige? Bli med på lederkurs med Naturvernforbundet 7.-8. november i Oslo. Kurset skal handle om verktøy og metoder i arbeidet vårt. Målet er å gi deltakerne inspirasjon uansett hvilke saker de jobber med.

Gunnar album nær høyde Straubebilde

Gunnar Album 1965-2014

18.09.2014 | Sist oppdatert: 01.10.2014

Lørdag 13.september fikk vi den usigelig triste beskjeden om at Gunnar Album er død.