• Hordaland

Trenering av kystsoneplanen for Bergen

Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Etter den tid har man ikke hørt noe til planen som er sårt etterlengtet i en kommune preget av slepphendte dispensasjonsutdelinger i strandsonen.Les leserinnlegg i BT

Byråd Lisbeth Iversen
Postboks 7700 5020 Bergen

Bergen, 23. februar 2005

Forespørsel om kystsoneplanen
Naturvernforbundet er gjort kjent med at Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Denne har etter det vi erfarer ikke vært til politisk behandling så langt.

Naturvernforbundet Hordaland (NVH) vil med dette etterlyse en oppfølging av denne planen, slik at Bergen skal kunne ta sin del av jobben med å bevare de siste restene av kystsonen.

I tillegg til ambisiøse målsetninger etterlyser NVH konkrete og forpliktende tiltak som kan bidra til å ta vare på kystsonen i Bergen.

Vi håper på positiv tilbakemelding på denne forespørsel.

Med vennlig hilsen NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

(Sign.)
Tom Sverre Tomren John Martin Jacobsen Styreleder Daglig leder

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.

Oddvar Skre ved Dalelva 30

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

25.03.2014 | Sist oppdatert: 25.03.2014

Oddvar Skre ble på årsmøte enstemmig vedtatt som æresmedlem i Naturvernforbundet Hordaland for utrettelig innsats i naturvernsarbeid gjennom mange år.

Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

24.03.2014 | Sist oppdatert: 24.03.2014

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.