• Hordaland

Trenering av kystsoneplanen for Bergen

Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Etter den tid har man ikke hørt noe til planen som er sårt etterlengtet i en kommune preget av slepphendte dispensasjonsutdelinger i strandsonen.Les leserinnlegg i BT

Byråd Lisbeth Iversen
Postboks 7700 5020 Bergen

Bergen, 23. februar 2005

Forespørsel om kystsoneplanen
Naturvernforbundet er gjort kjent med at Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Denne har etter det vi erfarer ikke vært til politisk behandling så langt.

Naturvernforbundet Hordaland (NVH) vil med dette etterlyse en oppfølging av denne planen, slik at Bergen skal kunne ta sin del av jobben med å bevare de siste restene av kystsonen.

I tillegg til ambisiøse målsetninger etterlyser NVH konkrete og forpliktende tiltak som kan bidra til å ta vare på kystsonen i Bergen.

Vi håper på positiv tilbakemelding på denne forespørsel.

Med vennlig hilsen NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

(Sign.)
Tom Sverre Tomren John Martin Jacobsen Styreleder Daglig leder

Lygragjestegård

Bli med på Strategihelg

24.03.2014 | Sist oppdatert: 27.03.2014

Har du lyst til å bli kjent med andre naturvernere? Vil være med å legge en slagplan for naturvern? Vil du gå på tur i naturskjønne Lygra? Ikke nøl med å melde deg på årets strategihelg 4. -6 april!

Naturlig onsdag 5. mars 2014

Grønn hverdag for alle?

12.03.2014 | Sist oppdatert: 12.03.2014

Organisasjonen ”Grønn hverdag” hadde som formål å gjøre det enklere for folk flest å handle miljøvennlige i hverdagen. Dessverre gikk Grønn hverdag konkurs i vinter, men Framtiden i våre hender og Naturvernforbundet gikk sammen om å kjøpe konkursboet, for å sikre den grønne hverdagens fremtid. For å diskutere veien videre inviterte Naturvernforbundet Hordaland en statsviter, en samfunnspsykolog og vår nye samarbeidspartner, Framtiden i våre hender.

Miljøpris2013ordentligbilde

Fikk Miljøpris for Hordaland 2013

11.03.2014 | Sist oppdatert: 04.09.2014

Hordaland fylkeskommune gav Miljøpris for Hordaland 2013 til Naturvernforbundet Hordaland for arbeidet med nasjonalt anerkjente prosjekt som oljefri.no og prøvekjøre.no Prisen ble mottatt av fylkesleder Signe Sandberg og daglig leder Nils Tore Skogland.