• Hordaland

Trenering av kystsoneplanen for Bergen

Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Etter den tid har man ikke hørt noe til planen som er sårt etterlengtet i en kommune preget av slepphendte dispensasjonsutdelinger i strandsonen.Les leserinnlegg i BT

Byråd Lisbeth Iversen
Postboks 7700 5020 Bergen

Bergen, 23. februar 2005

Forespørsel om kystsoneplanen
Naturvernforbundet er gjort kjent med at Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Denne har etter det vi erfarer ikke vært til politisk behandling så langt.

Naturvernforbundet Hordaland (NVH) vil med dette etterlyse en oppfølging av denne planen, slik at Bergen skal kunne ta sin del av jobben med å bevare de siste restene av kystsonen.

I tillegg til ambisiøse målsetninger etterlyser NVH konkrete og forpliktende tiltak som kan bidra til å ta vare på kystsonen i Bergen.

Vi håper på positiv tilbakemelding på denne forespørsel.

Med vennlig hilsen NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

(Sign.)
Tom Sverre Tomren John Martin Jacobsen Styreleder Daglig leder

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.