• Hordaland

Trenering av kystsoneplanen for Bergen

Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Etter den tid har man ikke hørt noe til planen som er sårt etterlengtet i en kommune preget av slepphendte dispensasjonsutdelinger i strandsonen.Les leserinnlegg i BT

Byråd Lisbeth Iversen
Postboks 7700 5020 Bergen

Bergen, 23. februar 2005

Forespørsel om kystsoneplanen
Naturvernforbundet er gjort kjent med at Bergen kommune sendte ut sin kystsoneplan på høring sommeren 2003. Denne har etter det vi erfarer ikke vært til politisk behandling så langt.

Naturvernforbundet Hordaland (NVH) vil med dette etterlyse en oppfølging av denne planen, slik at Bergen skal kunne ta sin del av jobben med å bevare de siste restene av kystsonen.

I tillegg til ambisiøse målsetninger etterlyser NVH konkrete og forpliktende tiltak som kan bidra til å ta vare på kystsonen i Bergen.

Vi håper på positiv tilbakemelding på denne forespørsel.

Med vennlig hilsen NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

(Sign.)
Tom Sverre Tomren John Martin Jacobsen Styreleder Daglig leder

Miljøvalgbilde

De Grønne, Rødt og SV til topps på Miljøvalgundersøkelsen for Hordaland

28.08.2013 | Sist oppdatert: 30.08.2013

Naturvernforbundet Hordaland og Natur og Ungdom har formulert 10 viktige miljøspørsmål for perioden 2013-2017. De mest aktuelle listekandidatene som ved forrige valg fikk mer enn 1500 stemmer, har fått anledning til å vise hvordan de vil prioritere disse natur- og miljøspørsmålene i neste Stortingsperiode. Basert på dette er miljøsynspunktene målt, slik at det blir tydelig hvilke partier som tar gode miljøvalg.