• Hordaland

Varaordfører Helland delte ut miljøsertifikat

Trine Moland i NVH tar imot sertifikatet
I dag fikk Naturvernforbundet Hordaland overlevert et sertifikat fra varaordfører Kristian Helland som bevis på at Det Grønne Loftet på Bryggen er godkjent som miljøfyrtårn. Naturvernforbundet utfordret samtidig Bergen kommune til å sette i gang arbeidet med å få sertifisert kommunens egne virksomheter som miljøfyrtårn.

Les mer i BA

"Miljøfyrtårn" er et tilbud til bedrifter og virksomheter som ønsker å møte miljøutfordringene på en offensiv måte. Det er et enkelt miljøhandlingsprogram, som markedsføres både mot private bedrifter og offentlige virksomheter. Mer informasjon finnes på www.miljofyrtarn.no

Nnv1000 år

Feirer 100 år for naturen med kongelig besøk

10.09.2014 | Sist oppdatert: 22.09.2014

I 100 år har Naturvernforbundet jobbet for å ta vare på vår rike natur og skape et bærekraftig samfunn. Nå vil vi samle medlemmer og andre som fremmer naturens sak for å feire 100 år for naturen. Som Naturvernforbundets øverste beskytter stiller Hans Majestet Kong Harald V opp på feiring i Bergen 18. oktober. Tidligere leder i Friends of the Earth England, Wales and Northern Ireland, Tony Juniper, kommer for å gi et foredrag om hvordan Norge kan gå fra å være oljeavhengig til å bygge på naturens prinsipper.

Oddvar Skre ved Dalelva 30

Oddvar Skre valgt som æresmedlem

25.03.2014 | Sist oppdatert: 25.03.2014

Oddvar Skre ble på årsmøte enstemmig vedtatt som æresmedlem i Naturvernforbundet Hordaland for utrettelig innsats i naturvernsarbeid gjennom mange år.

Bergen

Introduksjonsmøte på Bryggen i Bergen

24.03.2014 | Sist oppdatert: 24.03.2014

Syntes du naturen er verd å ta vare på? På introduksjonsmøte lærer du hvordan du kan engasjere seg for et bedre miljø i Norges eldste naturvernsorganisasjon.