• Hordaland

Varaordfører Helland delte ut miljøsertifikat

Trine Moland i NVH tar imot sertifikatet
I dag fikk Naturvernforbundet Hordaland overlevert et sertifikat fra varaordfører Kristian Helland som bevis på at Det Grønne Loftet på Bryggen er godkjent som miljøfyrtårn. Naturvernforbundet utfordret samtidig Bergen kommune til å sette i gang arbeidet med å få sertifisert kommunens egne virksomheter som miljøfyrtårn.

Les mer i BA

"Miljøfyrtårn" er et tilbud til bedrifter og virksomheter som ønsker å møte miljøutfordringene på en offensiv måte. Det er et enkelt miljøhandlingsprogram, som markedsføres både mot private bedrifter og offentlige virksomheter. Mer informasjon finnes på www.miljofyrtarn.no

Forsmark atomkraftverk

Diskusjonskveld om atomkraft

04.03.2014 | Sist oppdatert: 04.03.2014

Naturleg onsdag om Thorium er diverre utsatt, istaden kan du gå på eit spanande føredrag om "Grøn kvardag for alle?" i Boksalongen på Litteraturhuset i morgon. Allereie neste onsdag kl 19:00 på "Det grøne loftet" har du høve til å diskutere atomkraft med andre studentar.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.