• Hordaland

Varaordfører Helland delte ut miljøsertifikat

Trine Moland i NVH tar imot sertifikatet
I dag fikk Naturvernforbundet Hordaland overlevert et sertifikat fra varaordfører Kristian Helland som bevis på at Det Grønne Loftet på Bryggen er godkjent som miljøfyrtårn. Naturvernforbundet utfordret samtidig Bergen kommune til å sette i gang arbeidet med å få sertifisert kommunens egne virksomheter som miljøfyrtårn.

Les mer i BA

"Miljøfyrtårn" er et tilbud til bedrifter og virksomheter som ønsker å møte miljøutfordringene på en offensiv måte. Det er et enkelt miljøhandlingsprogram, som markedsføres både mot private bedrifter og offentlige virksomheter. Mer informasjon finnes på www.miljofyrtarn.no

Miljøvalgbilde

De Grønne, Rødt og SV til topps på Miljøvalgundersøkelsen for Hordaland

28.08.2013 | Sist oppdatert: 30.08.2013

Naturvernforbundet Hordaland og Natur og Ungdom har formulert 10 viktige miljøspørsmål for perioden 2013-2017. De mest aktuelle listekandidatene som ved forrige valg fikk mer enn 1500 stemmer, har fått anledning til å vise hvordan de vil prioritere disse natur- og miljøspørsmålene i neste Stortingsperiode. Basert på dette er miljøsynspunktene målt, slik at det blir tydelig hvilke partier som tar gode miljøvalg.