Vi starter opp Miljøagentene!

Er du interessert i natur og miljø og er mellom 7 og 13? Eller er du en engasjert mor eller far som har lyst å gi barnet ditt en meningsfull fritid? Miljøagentene er Norges ledende miljøvernorganisasjon for barn, og nå starter vi opp lokallag rundt omkring i Bergen og Hordaland.
Miljøagentene er Norges ledende miljøvernorganisasjon for barn. Miljøagenter oppdager vår fantastiske natur, utforsker sammenhengen mellom mennesker og natur og utfordrer miljøsinkene. Vi arbeider for å gi barn troen på seg selv, framtiden og at det nytter å gjøre noe. Miljøagentene er barneorganisasjonen til Naturvernforbundet, og du kan lese mer om oss her

Idag finnes det Miljøagentlag på Askøy og i Bergen. Om du bor andre steder, kan vi hjelpe til å starte opp et Miljøagentlag. I høst kommer vi til å arrangere åpne møter og invitere alle til endel aktiviteter.

Vi du være med og starte opp Miljøagentene der du bor? Ta kontakt med Erlend Draget på miljoagentene@naturvern.no eller telefon 55 30 06 60.

Recyclingbins
Naturlig onsdag neste uke

Grønn hverdag er død - lenge leve grønn hverdag

26.02.2014 | Sist oppdatert: 27.02.2014

Grønn hverdag sitt formål er å inspirere folk til å ta miljøhensyn i hverdagen. Grønn hverdag gikk konkurs, men nå har Naturvernforbundet tatt over Grønn hverdag sammen med Framtiden i våre hender. Har hverdagsaktivismen livets rett? Bli med på Naturlig onsdag 5. mars kl 19:00 på Boksalongen i Litteraturhuset Bergen.

Seiersherren Tom Sverre Tomren og de fleste andre stortingsdeltakerne på miljøpolitisk speeddating.

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Det var spørsmål og diskusjoner utenom det vanlige da stortingskandidater fra ni partier møtte miljøengasjerte velgere onsdag 4. September på HUB Bergen. Miljøpartiet de Grønnes Tom Sverre Tomren gikk av med seieren i en uhøytidelig Melodi Grand Prix-poengutdeling, mens Venstres Terje Breivik overrasket mest positivt. Med Linda Eide til å lose deltakerne gjennom programmet i et sjarmerende lokale på Bryggen, ble det virkelig en valgdebatt utenom det vanlige.