Asbjørn og John-Henry fra Bygg- og energigruppa på Klimaseminaret 2015 i Bergen.

Bygg og energi i Hordaland

Her vil det publiseres saker fra det viktige arbeidet som gjøres innen bygg og energi i Naturvernforbundet Hordaland. Du vil blant annet kunne lese oppdateringer fra prosjektet Oljefri, og fra arbeidet som gjøres av vår svært kompetente faggruppe for bygg og energi.

Mens du venter på flere saker her, kan du sjekke ut nettsidene til prosjektene Oljefri og Energismart, eller lese mer om hvordan du kan bli aktiv i vår faggruppe for bygg og energi. Du kan også melde deg inn i gruppa på Facebook.

Vil du vite mer?

• Lik Naturvernforbundet Hordaland på Facebook.
  • Les mer og meld interesse for å bli i bygg- og energigruppen eller en av våre andre faggrupper her.
  • Meld deg inn i arrangementsgruppen vår på Facebook for å bli invitert til kommende arrangementer.
  • Motta vårt nyhetsbrev.
  • Les her om aktiviteter Naturvernforbundet Hordaland arrangerer eller deltar på.
  • Lurer du på noe? hordaland@naturvernforbundet.no / 55300660

Hans Kleivdal innleder på Naturlig onsdag 5.10.2016.

Kva er eigentleg grøn industri?

09.01.2017

Onsdag 5. oktober hadde Naturvernforbundets faggruppe for bygg og energi invitert til Naturleg onsdag på Litteraturhuset i Bergen. Temaet for kvelden var grøn industri. Korleis kan ein drive industri som støttar opp under det moderne samfunnet utan å gå på bekostning av naturen? Kva skal til for å oppnå ein reelt bærekraftig industri?

Byråden diskuterer med etatene på Naturlig onsdag 2.3.2016

Fra Grønn strategi til klimahandling

24.06.2016

Avtalen etter Klimatoppmøtet i Paris sender et svært sterkt signal til Norge og resten av verden om å fjerne utslippene våre helt, så raskt som mulig. I 2015 la Bergen Kommune ut sitt høringsutkast til Klima- og energihandlingsplan frem mot 2050. Hva forplikter Bergen seg til? Og hvor effektive er egentlig klima- og energihandlingsplaner? Dette var tema for Naturvernforbundet Hordalands månedlige arrangement Naturlig onsdag 2. mars.

(F.v.) Øystein, Gabriel, Hannah og Linn - aktive i Naturvernforbundet Hordaland. Lygra april 2015.

Bli kjent med Naturvernforbundet Hordaland!

29.03.2016

Er du på jakt etter en organisasjon der det finnes spennende og varierte muligheter for å engasjere seg for et mer bærekraftig samfunn? Vi har et (stadig større) sosialt og faglig miljø av omlag 60 frivillige. Bli kjent med oss på dette introduksjonsmøtet med enkel servering. Møtet er for aktive medlemmer som ikke har vært på et slikt møte allerede, og for deg aldri har vært med før, men lurer på hvordan du kan engasjere deg.