• Hordaland
  • Bli med på flerkulturell aktivitetsdag på Langegården 28. april!

Naturglede og åpen gård:

Bli med på flerkulturell aktivitetsdag på Langegården 28. april!

Naturvernforbundet Hordaland, Det felles innvandrerråd i Hordaland og Bergen og Hordaland Turlag inviterer til en aktivitetsfull dag for både store og små og for både én og flerkulturelle på Langegården.

Påmeldingen er nå fulltegnet, men du kan fremdeles skrive deg opp på venteliste:

Naturvernforbundet Hordaland, Det felles innvandrerråd i Hordaland og Bergen og Hordaland Turlag inviterer på en aktivitetsfull dag for store og små på Langegården.

Vi får hilse på gårdsdyrene, gå på tur i skogen, og plukke egg. Vi samler urter i nærområdet og lager noe godt av det vi finner.

Langegården serverer vegetarsuppe og det blir salg av kaffe og lapper i kaféen. Ta gjerne med mat fra din kultur, så deler vi på alt og har det hyggelig sammen.

Aktivitetsdagen arrangeres med mål om at personer med minoritetsbakgrunn skal få bli kjent med norske dyr, norsk gårdskultur og friluftsliv, men alle som har lyst til å være mer er velkommen!

Vi tar felles buss fra bystasjonen perrong L kl. 10:30 til gården.

Vi reiser tilbake med buss kl. 14:22.

Gratis å være med!

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.04.2019

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!