Bygg Bybane til Åsane! Nå!

Ka vil vi ha? Bybane!  Når vil vi ha han? No!  Kor vil vi ha han? Sandviken! Åsane!

Det er fantastisk å se at åtte av ni stortingspartier synes det er klokt, riktig og viktig å gå sammen om budskapet: La oss få lov til å gjøre Bybanen ferdig, og la oss få Bybanen til Åsane!

4. september 2021 arrangerte vi den fjerde bybanemarsjen som er arrangert i Bergen. Denne gangen til støtte for arbeidet med å bygge den fra Åsane til Bergen sentrum. Bybanen er byens viktigste vedtatte klimatiltak og den har bred politisk støtte. Nå er det på tide at den blir bygd!

Se opptak fra Bybanemarsjen og appellene fra dagen:

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.10.2021

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!