Kurt Oddekalv 1957-2021. Foto: Trondheim Havn CC BY-SA 2.0.

En miljøkriger har gått bort

Mandag 11. januar gikk en miljøkriger bort. En kompromissløs og kraftig stemme i miljøbevegelsen. Han har i hele sitt liv bidratt til at miljø og naturmangfold har kommet på den politiske dagsorden.

Selv om forholdet vårt til Kurt'n har vært fullt av både oppturer og nedturer, samarbeid og konflikt, er det ingen tvil om at Kurt Oddekalvs utrettelige arbeid for miljøet vårt har skapt positive ringvirkninger. Særlig innen helt sentrale miljøspørsmål som oppdrett og forurensing har Kurts innsats vært stor og viktig. Våre tanker går til familien og hele Miljøvernforbundet.

Her kan du lese Naturvernforbundet nasjonalts minneord.

Her kan du lese Naturvernforbundet Nordhordlands minneord.

Artikkelen ble sist oppdatert: 19.01.2021

IMG_20210706_111627 – Kopi
Bevaring gjennom skjøtsel

Kurs i humlekassebygging i Den naturvennlige hagen.- Kurset er fullt!

11.02.2022 | Sist oppdatert: 28.02.2022

Oppdatering 28.02.22: Kurset er fulltegnet, men det er mulig vi får til å sette opp et nytt kurs ved senere anledning. Følg med på våre nettsider eller på FB. https://www.facebook.com/naturvernforbundet.hordaland Har du lyst å hjelpe humlene i år, og samtidig lære mer om dem? Da er du velkommen til kurs i humlekassebygging i vår naturvennlige hage på Storetveitmarken.