#Valg21

Få med deg årets valgdebatter!

Det kommende stortingsvalget må bli et valg for både klimaet og naturen. Derfor inviterer vi til valgdebatt torsdagene 19. august og 2. september. Temaene blir "Er naturen verdiløs når motorveien skal frem?" og "Klima, olje og fornybar energi".

For å få svar på spørsmålene vi lurer på har invitert stortingskandidatene fra partiene som er representert på Stortinget i dag på to valgdebatter:

VALGDEBATT: Er naturen verdiløs når motorveien skal frem?

Tid: Torsdag 19.08.2021 kl. 19:00-20:30

Sted: Litteraturhuset i Bergen

Å ta vare på naturen er lett, helt det oppstår en interessekonflikt og arealene "trengs" til noe annet. Vi er opptatt av hvordan politikerne verdsetter naturen, og lurer på hvilke partier som godtar å ødelegge verdifull natur for å sikre seg en f.eks en motorvei.

Mer informasjon om arrangementet her.

Valgdebatt: Kloden brenner - hvordan kvitter vi oss med oljen?

Tid: Torsdag 02. september, 19:00 - ca 20:30

Sted: Litteraturhuset i Bergen

Hva som skjer i energipolitikken fremover vil være helt avgjørende for om vi når klimamålene, men hva mener partiene faktisk om tiltak som stans i leteaktiviteten, elektrifisering av sokkelen, fornybar energi og energieffektivisering?

Mer informasjon om arrangementet her.

Begge debattene holdes i Auditoriet på Litteraturhuset i Bergen, og den gjeldende smittevernsituasjonen vil avgjøre publikumskapasiteten.  Det er gratis å komme inn, men husk å bestille billett i forkant!

Begge arrangementene vil også bli streamet.

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.08.2021

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!