Gi en reparasjon i gave

Vi har utviklet Reparasjonsgavekortet sånn at du kan gi en reparasjon fremfor å kjøpe nye ting!

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert. Det kan være en jakke, en sofa, eller en mobiltelefon som vi verken tar oss tid eller råd til å reparere eller vedlikeholde. Med Reparasjonsgavekortet kan du nettopp det.

Reparasjonsgavekortet kan brukes til forskjellige typer reparasjoner, hos mange av Bergens reparatører. Gavekortet er utviklet av oss i Naturvernforbundet Hordaland. Vårt ønske er at flere reparerer mer og kaster mindre, og at det blir lettere å leve av å være reparatør.

www.reparasjonsgavekortet.no finner du mer informasjon.

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.12.2019

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!