Gi en reparasjon i gave

Vi har utviklet Reparasjonsgavekortet sånn at du kan gi en reparasjon fremfor å kjøpe nye ting!

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert. Det kan være en jakke, en sofa, eller en mobiltelefon som vi verken tar oss tid eller råd til å reparere eller vedlikeholde. Med Reparasjonsgavekortet kan du nettopp det.

Reparasjonsgavekortet kan brukes til forskjellige typer reparasjoner, hos mange av Bergens reparatører. Gavekortet er utviklet av oss i Naturvernforbundet Hordaland. Vårt ønske er at flere reparerer mer og kaster mindre, og at det blir lettere å leve av å være reparatør.

www.reparasjonsgavekortet.no finner du mer informasjon.

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.12.2019

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.