reparasjonsgavekort

Ta vare på det du har

Gi en reparasjon i gave

Alle eier vi noe fint som har blitt ødelagt, og som burde vært reparert.

Det kan være en jakke, et par sko, en sykkel eller en mobiltelefon som vi ikke tar oss verken tid eller råd til å reparere, tilpasse eller vedlikeholde. Derfor har vi utviklet Reparasjonsgavekortet, sånn at det blir lettere å kunne gi bort nettopp den reparasjonen som det er behov for. Sjekk ut reparasjonsgavekortet.no for mer informasjon, og bergen.reparasjonsgavekortet.no for å kjøpe et gavekort som kan brukes i Bergensområdet.

Gir du en reparasjon i gave, gir du ting et lenger liv. Et reparasjonsgavekort er garantert en av årets mest miljøvennlige gaver!

Hvor kan jeg bruke reparasjonsgavekortet?

Mange steder! I Bergen har vi en rekke reparatører med i ordningen, og flere kommer til! Vi har med reparatører innen:

• Klær
  • Sko
  • Møbler
  • Mobiltelefon
  • Data og nettbrett
  • Hvitevarer og apparater
  • Sykler

Se oppdatert liste på naturvernforbundet.no/reparasjonsgavekortet

Artikkelen ble sist oppdatert: 25.10.2021

#Valg21

Få med deg årets valgdebatter!

28.06.2021 | Sist oppdatert: 17.08.2021

Det kommende stortingsvalget må bli et valg for både klimaet og naturen. Derfor inviterer vi til valgdebatt torsdagene 19. august og 2. september. Temaene blir "Er naturen verdiløs når motorveien skal frem?" og "Klima, olje og fornybar energi".

DSCF0492-sjø

Eg tenkjer på korallane i Samlafjorden

15.06.2021 | Sist oppdatert: 15.06.2021

Hardangerfjorden slik me kjenner han, vart utgraven då den store innlandsisen trekte seg tilbake for meir enn 10.000 år sidan. Etter den tida har livet i fjorden tilpassa seg botntilhøve, vasskvalitet og næringstilgang.

Fremmed art
Den naturvennlige hagen

Hvordan få en hage fri for hagerømlinger

Det har lenge vært snakk om at enkelte importerte hageplanter kan være et problem for naturen. Men hvorfor er noen arter problematiske, mens andre ikke er det? Og hvilke arter bør du unngå i hagen din? Det får du svar på her.