TA VARE PÅ DET DU HAR

Lær å fikse din egen telefon

Har du knust skjermen på IPhonen din? Har du lyst til å lære å fikse den selv? Nå har du sjansen! Vi inviter til flere mobilreparsjonskurs denne høsten.

Vi nordmenn er storforbrukere av elektronikk og mobiltelefoner. Visste du at det i 2017 ble solgt  hele 1,8 millioner smarttelefoner i Norge? Siden 2010 har vi nordmenn kjøpt mer enn 14 millioner telefoner.

Gjennom prosjektet "Ta vare på det du har" ønsker vi å bidra til at flere reparerer det de har fremfor å kjøpe seg nye ting. Derfor vil vi også at du skal reparere den mobiltelefonen du har - fremfor å kjøpe deg en ny en.

Ofte er det bare skjermen som er knust - og den kan du få byttet.

Fiks din egen IPhone!

I samarbeid med Bibliotek, skoler og som del av fiksefester og andre reparasjonsarrangementer holder vi mobilreparasjonskurs. Med oss på kursene har vi også med oss ekspertreparatør fra KnustIPhone.no, som etter hvert har fått 10 års erfaring med å reparere IPhoner.

På disse kursene lærer du hvordan du skifter skjerm på din egen IPhone. Vi lærer deg hvordan du går frem, hva du må passe på å unngå og hvor du må være spesielt forsiktig.

Du vil få gode råd og veiledning underveis, men selve reparasjonen må du gjøre selv - gjerne sammen med et par gode venner.

Denne høsten blir det kurs i mobilfiksing følgende plasser:

Oasen bibliotek, mandag 19. november, klokken 18:00. Meld deg på her.

Vi bestiller inn deler og utstyr i forkant til disse kursene, så påmeldingen din er bindene! Kursene har begrenset med plasser.

Har du lyst til å bestille kurs til din skole? Ta kontakt med oss.

Artikkelen ble sist oppdatert: 29.09.2018

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.