TA VARE PÅ DET DU HAR

Lær å fikse din egen telefon

Har du knust skjermen på IPhonen din? Har du lyst til å lære å fikse den selv? Nå har du sjansen! Vi inviter til flere mobilreparsjonskurs denne høsten.

Vi nordmenn er storforbrukere av elektronikk og mobiltelefoner. Visste du at det i 2017 ble solgt  hele 1,8 millioner smarttelefoner i Norge? Siden 2010 har vi nordmenn kjøpt mer enn 14 millioner telefoner.

Gjennom prosjektet "Ta vare på det du har" ønsker vi å bidra til at flere reparerer det de har fremfor å kjøpe seg nye ting. Derfor vil vi også at du skal reparere den mobiltelefonen du har - fremfor å kjøpe deg en ny en.

Ofte er det bare skjermen som er knust - og den kan du få byttet.

Fiks din egen IPhone!

I samarbeid med Bibliotek, skoler og som del av fiksefester og andre reparasjonsarrangementer holder vi mobilreparasjonskurs. Med oss på kursene har vi også med oss ekspertreparatør fra KnustIPhone.no, som etter hvert har fått 10 års erfaring med å reparere IPhoner.

På disse kursene lærer du hvordan du skifter skjerm på din egen IPhone. Vi lærer deg hvordan du går frem, hva du må passe på å unngå og hvor du må være spesielt forsiktig.

Du vil få gode råd og veiledning underveis, men selve reparasjonen må du gjøre selv - gjerne sammen med et par gode venner.

Denne høsten blir det kurs i mobilfiksing følgende plasser:

Oasen bibliotek, mandag 19. november, klokken 18:00. Meld deg på her.

Vi bestiller inn deler og utstyr i forkant til disse kursene, så påmeldingen din er bindene! Kursene har begrenset med plasser.

Har du lyst til å bestille kurs til din skole? Ta kontakt med oss.

Artikkelen ble sist oppdatert: 29.09.2018

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.

Naturen på Lygra_av Mona Maria Løberg

Bli med på helgetur til vakre Lygra 5.-7. april!

22.03.2019 | Sist oppdatert: 22.03.2019

Tradisjonen tru inviterer Naturvernforbundet Hordaland til ei sosial, hyggeleg, lærerik og inspirerande helg på idylliske Lygra i Nordhordaland. Dette har vore ein knallsuksess tidlegare år, og me ser fram til triveleg samvær på koselege Lygra Gjestegard også i år! Dette er eit fint høve for både nye og gamle frivillige til å verta betre kjent - både med kvarandre og aktuelle saker, samt å læra nye triks for å vinna miljøkampar. Ikkje minst kan me lova godt selskap, god mat, underhaldning og turar i vakker kystlynghei.