• Hordaland
  • Les NaturVest nr 2 - 2020 allerede nå

Publikasjon

Les NaturVest nr 2 - 2020 allerede nå

Les om vindkraft, reparasjon og ryddeaksjoner.

ImageSiste NaturVest er sendt i trykken og kommer snart i din postkasse. Men du kan allerede lese den her.

I denne utgaven forteller Gabriel Fliflet på lederplass om måtehold og dristig fantasi, et tema som går igjen i flere av artiklene. Du får grønne julegavetips og råd om hvordan klærne dine kan repareres.

Det foreligger en rekke vindkraftplaner i våre fjellområder, og vi har fått støtte til å lage kortfilmer, møter og foredrag om disse sakene. Bit for bit-nedbygging skjer flere steder, blant annet på Hopastykket på Askøy hvor lokallaget vårt arbeider for å kjempe naturens sak.

Tross korona har vi fått gjennomført de fleste ryddeaksjonene og arbeidet mot plast i havet. Du kan lese om hvordan frivillige har opplevd å få være med og rydde en "monstervik".

Du kan også lese om potensialet til magnettog, og hvordan landbasert smoltproduksjon kan utnyttes.

Les alle våre publikasjoner.

Artikkelen ble sist oppdatert: 03.12.2020

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!